Wendy van Dijk snapt kritiek niet

06-11-2009 (09:53) - Media

Wendy van Dijk begrijpt niet dat mensen haar typetje Dushi als beledigend ervaren. Van Dijk kruipt voor haar tv-show Ushi & Dushi in de huid van de Antilliaanse Lucretia Martina en beledigde hiermee blijkbaar sommige mensen uit Curaçao. ‘Dushi neemt juist Nederlanders op de hak’, vertelde de presentatrice zich donderdag in RTL Boulevard. ‘Ik doe ook maar wat, Ushi spreekt bijvoorbeeld ook geen woord Japans. Ik probeer met Dushi juist een hele leuke, zelfstandige en mondige vrouw neer te zetten.’

Deze week bleek dat ondanks de hoge kijkcijfers niet iedereen is te spreken over Dushi, de nieuwste creatie van Wendy. Dushi is zogenaamd de weervrouw bij TeleCuraçao. Het logo van het tv-station komt veelvuldig in beeld, waar de omroep niet blij mee is. De Antilliaanse minister van volksgezondheid en onderwijs Omayra Leeflang noemt het een 'misplaatste en mislukte satire'.
 


AD/Broadcast Magazine

Reacties

Kan ik me iets bij voorstellen. Had ook een neplogo en nepnaam bedacht. Dan was dit voorkomen. Even te makkelijk gedacht van de redactie. Hoe zou het zijn als het RTL4 logo gebruikt werd door een bijvoorbeeld Marokaanse omroep met een satirisch programma over RTL Boulevards Albert Verlinde. Zou Heel Nederland op zijn kop staan!
michel @ 09-11-2009 11:10 uur
Als Wendy zoveel commentaar krijg begrijp ik niet waarom ze ermee door gaat. Het is toch wel bekend dat het enige volk ter wereld dat je mag beledigen en totaal voor gek mag zetten de Japanners zijn. Me dunkt dat ze dat voldoende heeft kunnen doen de afgelopen jaren. Nu proberen leuk te zijn op eigen kracht graag.
annette @ 09-11-2009 12:09 uur

Bureaus

Marketing

Economisch