Alders en De Jong starten We Are Free Agents
28-09-2015 (13:34) - Mensen
13.30 uur - Jochem de Jong en Patrick Alders lanceren eigen media development bedrijf: We Are Free Agents. De twee zetten hun jarenlange kennis en ervaring vanaf 1 oktober in voor partners en klanten binnen de mediawereld, geheel onafhankelijk.
We Are Free Agents investeert 20% van haar energie in nieuwe social ventures. Het bedrijf is er voor bestaande mediapartijen die hun strategie willen aanscherpen en voor organisaties die videocontent als product overwegen.
Patrick Alders komt van Viacom International Media Networks Noord Europa. Als commercieel eindverantwoordelijke heeft hij de mediasales van de groep gereorganiseerd en ondergebracht bij nieuwe joint ventures en agentschappen. Eerder was hij verantwoordelijk voor introductie en groei van Nickelodeon in Noord Europa en werkte hij als Strategy Director bij Universal Media op klanten als Coca-Cola, L’Oréal, Disney en InBev.
Jochem de Jong komt van Discovery Networks Europe waar hij als Algemeen Directeur verantwoordelijk was voor de Benelux regio. Onder zijn leiding groeide Discovery Networks financieel, qua kijkers en klanttevredenheid. Daarnaast lanceerde het mediabedrijf Discovery Channel Vlaanderen, TLC Nederland, ID Nederland en Discovery Magazine.