DDB & Tribal Amsterdam stelt nieuw creatief duo aan

10-11-2015 (08:43) - Mensen

DDB & Tribal Amsterdam heeft Stephen Joss aangesteld als haar nieuwste Creative Director. In zijn nieuwe functie zal Joss zich bij  Creative Director Bram Holzapfel voegen en een nieuw creatief duo vormen.

Voor deze nieuwe aanstelling werkte Stephen Joss al sinds 2013 bij DDB & Tribal Amsterdam als Senior Art Director. Samen met Holzapfel is hij verantwoordelijk voor wereldwijde prijswinnende campagnes, zoals #ChampionTheMatch voor Heineken International. Ook heeft hij voor klanten gewerkt zoals McDonald’s, adidas, KLM en TomTom. Voordat Joss bij het Amsterdamse bureau kwam werken heeft hij ervaring opgedaan in Australië bij DDB Sydney en GPY&R Melbourne. Hier heeft hij meerdere prijzen gewonnen waaronder een Cannes Lions, Eurobest, AWARD en Effies.

Stephen Joss, Creative Director van DDB & Tribal Amsterdam, zegt: “Ik voel me vereerd om tot Creative Director van DDB & Tribal Amsterdam benoemd te worden. Ik werk nu meer dan vier jaar in het DDB netwerk en heb altijd het werk van het Amsterdamse bureau bewonderd. Om nu een deel uit te maken van de leiding van het bureau is ontzettend leuk. Als je kijkt naar onze expertises dan vullen Bram en ik elkaar goed aan: we streven er naar om onze klanten te helpen in het navigeren door het snel veranderende communicatielandschap.”


Joris Kuijpers, Executive Creative Director van DDB & Tribal Amsterdam, voegt toe: “In de jaren dat Stephen bij ons bureau heeft gewerkt heeft hij laten zien dat hij een bijzonder getalenteerd creatief is. Samen met Bram zal hij onze positie in het maken van wereldwijd uitzonderlijk werk versterken.”

De aanstelling van dit creatieve duo is voorgegaan door de eerdere aankondiging dat creative directors Ed van Bennekom en Jasper Diks zich ook bij het bureau voegen. Het creatieve team, dat overstapt van onafhankelijk creatief bureau N=5, zal vanaf 16 november bij DDB & Tribal Amsterdam aan de slag gaan.