Hotwire benoemt Frank van de Koppel tot Director Creative Strategy voor Europa
Het wereldwijde communicatie- en marketingadviesbureau Hotwire lanceert een pan-Europees Digital Creative Team. Frank van de Koppel leidt het team als Director Creative Strategy en werkt samen met Hardwire's teams in de VS, het UK, en APAC aan wereldwijde campagnes.
Van de Koppel heeft vele campagnes geleid op het gebied van digital, social media en influencer marketing voor klanten zoals Netflix, Vodafone en BMW. "Hotwire heeft uitstekend werk geleverd voor klanten zoals Swisscom en Gigamon, en kent de behoefte naar geïntegreerde marketing, creatieve strategie en PR-diensten in deze regio", aldus Van de Koppel.
"De aanpak met één team in heel Europa stelt ons in staat om campagnes te ontwikkelen langs de hele communicatiewaardeketen en echte business impact leveren voor onze klanten. Hotwire's toekomstgerichte benadering van AI en de focus op de tech-industrie, maken dit een uitdagende tijd om bij het bedrijf te gaan werken om de digitale, creatieve, content en sociale inspanningen in heel continentaal Europa samen te brengen", legt Van de Kopper verder uit.
Van de Koppel werkt vanuit Amsterdam en breidt daarmee de aanwezigheid van het bureau in Nederland uit. "Nederland heeft een lange traditie van technologische innovatie en investeert continue in belangrijke delen van de globale tech-industrie", vertelt Ute Hildebrandt, CEO van de Europese tak van Hotwire. "Naast de Nederlandse tech-players met globale relevantie, is Nederland de ideale plek voor internationale tech-giganten als Europese Hub."
Nieuwe diensten
De Europese expansie komt op het moment dat Hotwire haar activiteiten wereldwijd uitbreidt met de lancering van nieuwe Reputation, Relationship en Revenue solutions en diensten.
Het bureau lanceerde onlangs het AI-innovatieteam en de AI-tool GAIO.tech, die uniek inzicht biedt in merkreputatie en invloed via AI-chatbots zoals ChatGPT, Claude, Gemini en Perplexity. Technologie- en innovatieleiders kunnen deze tool gebruiken om impactvolle campagnes te ontwikkelen door belangrijke media, influencers, analisten en sociale kanalen zoals Reddit, Snapchat, Discord en Twitch te identificeren.