
Richard Hol nieuwe Executive Creative Director Yune
Creative content agency Yune, onderdeel van IPG Mediabrands, versterkt per direct haar creatieve vloer met Richard Hol als Executive Creative Director. Hij maakt bovendien deel uit van het managementteam van het 35-koppige bureau.
Hol komt over van FIGHTCLUB in Breda, waar hij de afgelopen twee jaar als interim Creative Director werkte. Daar was hij onder meer verantwoordelijk voor de opvallende ‘AI M100’-socialcampagne, die viraal ging op LinkedIn en o.a. bekroond werd met drie SAN Accenten en een Zilveren Esprix.
Tijdens zijn internationale carrière vervulde Hol creatieve leiderschapsrollen bij vooraanstaande bureaus als JWT (Dubai en Londen) en Nomads (Dubai en Singapore). Terug in Nederland stond hij als Executive Creative Director aan het roer van de creatieve afdeling van Wavemaker.
'Thuiskomen'
Hol: "Het credo van Yune is dat het merken menselijk maakt en daar herken ik mij op persoonlijk vlak sterk in. Verhalen die raken, inspireren of entertainen, maar vooral oprecht menselijk zijn, vormen altijd het hart van mijn creativiteit. Nu AI nieuwe mogelijkheden opent in ons vak, is juist die menselijke verbinding belangrijker dan ooit. Bij Yune vind ik mensen met dezelfde nieuwsgierigheid en betrokkenheid. Het voelt als thuiskomen."
Thijs Jaski, Managing Director van Yune, over de komst van Hol: "We zijn enorm blij met de komst van Richard. Zijn strategische scherpte en creatieve visie zijn een verrijking voor onze mensen én onze klanten. Met zijn komst zetten we een volgende stap in onze groei als bureau dat merken helpt om betekenisvol contact te maken met hun publiek."