Great Place to Work bekroont beste werkgevers van Nederland

Great Place to Work bekroont beste werkgevers van Nederland

13-06-2025 (09:54) - Personal Growth

Great Place To Work heeft op donderdagavond voor de 23e keer de Best Workplaces Awards uitgereikt. Tijdens een feestelijke avond in DeFabrique werden 50 organisaties bekroond die volgens hun eigen medewerkers uitblinken in een cultuur van vertrouwen, trots en plezier.

De winnaars per categorie:
500+ medewerkers: Hilton
250-499 medewerkers: McCoy
50-249 medewerkers: Blue Bricks
20-49 medewerkers: CruiseOnline.com

Deze organisaties zijn stuk voor stuk voorbeelden van een sterke organisatiecultuur, waarin medwerkers zich gehoord, gewaardeerd en betrokken voelen. Bekijk hier de volledige lijst van 50 Best Workplaces 2025.

Best Workplaces doen het beter

In het onderzoeksjaar 2024-2025 deden 431 organisaties mee aan het Trust Index-medewerkersonderzoek. Van hen behaalden 326 organisaties een score van 70% of hoger, waarmee ze de titel Great Place To Work-Certified ontvingen. Uiteindelijk kwamen 236 van hen in aanmerking voor de Best Workplaces-lijst van 2025, waarvan er 50 een plek hebben bemachtigd. 

Deze organisaties maken het verschil door structureel te investeren in hun medewerkers. Wat extra belangrijk is in een tijd vol onzekerheid, volatiliteit en technologische disruptie. Denk aan de opkomst van AI, toenemende geopolitieke spanningen en economische druk.

Juist in deze uitdagende context vallen de Best Workplaces op: zij combinereen een mensgerichte cultuur met grote wendbaarheid en innovatiekracht. Uit het onderzoek blijkt dat deze organisaties zich aanzienlijk wendbaarder tonen dan het landelijk gemiddelde (90% versus 61%) en ook beduidend innovatiever (90% versus 62%).

René Brouwers, directeur Great Place To Work Nederland: "Ook dit jaar zetten de 50 Best Workplaces de standaard voor een winnende organisatiecultuur. In een tijd waarin technologie ons werk steeds meer bepaalt, zijn het mensgericht leiderschap en vertrouwen die het echte verschil maken. De technologie hebben we per slot allemaal, de mens niet. De organisaties die dat begrijpen, creëren omgevingen waarin mensen zichzelf kunnen zijn, zich gehoord voelen en zich blijven ontwikkelen. Dáár zit de wendbaarheid voor de toekomst — en daarom staan juist deze frontrunners nu op het podium."