Zesde editie Coopr Academy van start

03-03-2022 (12:59) - Personal Growth

De zesde editie van Coopr Academy is van start gegaan. In samenwerking met Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) zijn er tien internationale Bachelor- en Master-studenten geselecteerd voor deelname aan dit Practical Honours Programme. De professionals van Coopr begeleiden de studenten in vijf interactieve sessies aan de hand van het Coopr Model om de studenten wegwijs te maken in de wereld van PR en content marketing. De studenten gaan dit jaar aan de slag met een case voor Madurodam om zo de opgedane kennis direct toe te passen. In de laatste sessie zullen de studenten hun concept pitchen voor een professionele vakjury.

Dit jaar vindt de Coopr Academy plaats in het Candid gebouw in Rotterdam. In de vorige jaren gingen studenten van EUR aan de slag met een case voor MTV, Warsteiner, Lexa en Pathé, Chaudfontaine. Dit keer mogen zij zich buigen over een geïntegreerd PR- en content marketing voorstel voor Madurodam. De studenten zijn opgedeeld in twee groepen en zullen op 17 maart hun ideeën pitchen voor een professionele vakjury, bestaande uit vakmensen van de EUR, Coopr én Madurodam.


Selectie

Bijna 40 studenten van de International Bachelor Communication and Media, en de aanvullende Master-programma’s Media & Business, Media & Journalistiek, Media & Cultuur en Media, Culture & Society, Digitalisatation, Surveillance & Societies Zij hebben gesolliciteerd naar één van de tien plaatsen bij Coopr Academy. Na een selectieprocedure zijn tien van hen geselecteerd voor deelname. Hieronder studenten uit Nederland, Duitsland, Portugal, Azerbeidzjan, Slowakije en Italië. Bij succesvolle afronding van het programma, krijgen zij een officieel certificaat.