Waarom het belang van online teambuilding toeneemt

24-09-2020 (09:00) - Toeleveranciers

Sinds de corona-crisis werken meer mensen vanuit huis dat ooit. En al lijken de verwachtingen van zakelijke leiders volgens de Worldcom Confidence Index augustus wereldwijd te stabiliseren, terug naar de situatie zoals die voor maart 2020 was, gaan we zeer zeker niet, zo bleek ook uit de persconferentie van 18 september van  minister president Mark Rutte en minister Hugo de Jonge (VWS).
 
Dankzij het thuiswerken draait het bedrijfsleven weliswaar door, maar om een goede werksfeer en motivatie bij de werknemers te behouden, wordt er nu meer gevraagd van werkgevers dan een half jaar geleden. Van een gezamenlijk biertje op de werkvloer of een kopje koffie bij de koffieautomaat, is op dit moment geen sprake. Daarom is het belangrijk andere vormen van teambuilding in te zetten, waardoor mensen productief blijven en er minder verzuim plaatsvindt.
 
Ook is het belangrijk dat collega's onderling goed met elkaar kunnen samenwerken. Dat geldt al helemaal als er door verschillende mensen op één project wordt samengewerkt. Hoe beter ze elkaar kennen, hoe soepeler het (op afstand gevoerde) overleg loopt.  Verder helpen werknemers elkaar meer als ze een band hebben, is er meer begrip voor elkaar, vinden er minder akkefietjes plaats en leren ze meer van elkaar. Alle reden voor een goede teambuilding dus. Maar hoe, is de vraag die veel werkgevers zich momenteel stellen.
 
Een online bedrijfsuitje of online teambuilding event kan op dit moment uitkomst bieden. Want het zijn met name online bijeenkomsten die het mogelijk om mensen met online teambuilding op een leuke en zinvolle manier te laden met positieve energie, een gevoel van verbinding, aansluiting met het bedrijf én persoonlijke eye-openers te bieden die van het dagelijks (thuis) werken weer echt samenwerken maakt.
 
Studio TeamSpeling, TeamEvent Online en Bedrijfsevent Online maken het voor het bedrijfsleven mogelijk mogelijk om online te verbinden en op een manier waarbij interactie, leuke en soms absurde wendingen, humor en showbizz-elementen met live interviews, spel-elementen of een chat sessie, centraal staan.
 
Werkgevers die op regelmatige basis interne online events inzetten, krijgen er niet alleen een betere onderlinge sfeer voor terug, maar kunnen ook rekenen op een betere performance van hun werknemers. En daar draait het, misschien nog wel meer dan voorheen, om.