35 jaar non-stop Sky Radio: Dat moet gevierd worden
Op 30 september 1988 werd Sky Radio op feestelijke wijze geopend met niemand minder dan Phil Collins. Op zaterdag 30 september 2023 is het officieel 35 jaar geleden dat Nederlands eerste non-stop zender voor het eerst te horen was.
De radiozender viert dit samen met haar luisteraars: zij kunnen komende week genieten van een week lang Sky Top 1000 en maken kans op een overheerlijke verjaardagstaart. Ook is de nieuwe merkcampagne van het non-stop station sinds deze maand te zien. Een campagne waarmee Sky Radio menselijker wordt en waarin de luisteraar volledig centraal staat.
Geef je dag een feel-good boost
Deze maand startte de nieuwe merkcampagne, waarbij de luisteraar volledig centraal staat. Dennis van den Berg (Marketing Director Talpa Network): “Met de nieuwe marketingcampagne willen we het emotioneel voordeel van Sky Radio onderstrepen. Letterlijk laten zien wat Sky Radio voor de gemoedstoestand van de luisteraar doet. In de nieuwe merkfilm is te zien dat Sky Radio luisteraars voorziet in hun dagelijkse portie feel good en hen daarmee net dat extra zetje in de rug geeft. De non-stop cirkel, het brandelement van Sky Radio, komt voor het eerst ‘tot leven’ in deze campagne en wordt gebruikt om de feel good boost te visualiseren die Sky Radio geeft aan jouw (werk)dag.”
De nieuwe merkcampagne is een samenwerking met Active Studios (creatie & concept) en is zichtbaar op tv, in online video, out-of-home, display, social kanalen en owned media.
A piece of sky
Ter ere van het 35-jarig jubileum zendt Sky Radio vanaf zaterdag de Sky Top 1000 uit, gebaseerd op de favorieten van de Sky-luisteraar. Ook kan een goed stuk taart volgens Sky Radio niet ontbreken: Luisteraars kunnen zichzelf deze hele week (25-29 september) samen met hun collega's opgeven voor ‘A piece of Sky’ en maken zo kans op een verjaardagstaart die op de werkvloer bezorgd wordt.