ABN AMRO lanceert televisiedoc en podcastreeks voor en door vrouwelijke ondernemers
Ondernemen is een leuke, maar ook moeilijke wedstrijd. Het draait om gevoel en om ervaring. En om keuzes maken. Welke financiering ga je aan? Door wie laat ik mij adviseren? Hoe positioneer ik mijn bedrijf in de markt? In de ondernemerscampagne The Guide volgt ABN AMRO zes vrouwelijke ondernemers op weg naar de top.
In de campagne The Guide staan zes Nederlandse vrouwelijke ondernemers centraal. Fabienne Chapot met haar succesvolle gelijknamige kledingmerk, Kim Tchai (Tchai International), Charlotte Melkert (Equalture), Steef Fleur (Billie Wonder), Sandra van Beest (The Social Handshake) en Esmee van de Vorle (ENS Clean Air). Zij praten over alle facetten van ondernemerschap.
Dat doen ze onder andere in de podcast The Guide, die nu te volgen is in alle podcastapps. Ze leggen uit hoe zij met kansen omgaan. Fabienne Chapot: ‘Waar ik vroeger echt elke kans wilde pakken, zie ik nu dat focus ook belangrijk is. Je weegt veel meer af.’ Ook gaat het over gezond groeien met je bedrijf en welke financiering daarbij past. Charlotte Melkert: ‘Ik heb letterlijk gegoogled: hoe haal je geld op voor een start-up?’
In de televisiedocumentaire (begin 2023 op RTLZ en Videoland) gaan de ondernemers ook bij elkaar op bezoek om met elkaar over het ondernemersbestaan te sparren en wat van elkaar te leren. Onderdelen uit deze documentaire verschijnen vanaf nu op financialfocus.nl.