Creëer je eigen "Track of Tomorrow" met AI
Het festival Tomorrowland, is een van 's werelds populairste live-evenementen voor fans van elektronische dansmuziek. Na de succesvolle samenwerking van vorig jaar gaat de Europese samenwerking tussen BMW en het muziekfestival nu een nieuwe fase in.
Als onderdeel van deze nieuwste onderneming krijgen muziekliefhebbers in heel Europa de kans om hun eigen dancehits te genereren met behulp van kunstmatige intelligentie (AI) en deze te delen op hun socialemediakanalen.
Aanjager van innovatie
Door AI te gebruiken in zijn eerste pan-Europese campagne op sociale media, onderstreept BMW eens te meer de rol van de premium autofabrikant als aanjager van innovatie. Door samen te werken met The Marcom Engine, het Europese bureauplatform van de BMW Group, en tegelijkertijd creatief gebruik te maken van de nieuwste technologie, BMW heeft een muziekervaring bedacht. De innovatieve vorm van geluidsverkenning die beschikbaar is op futurerecord.ai nodigt alle liefhebbers van elektronische dansmuziek uit om hun eigen gepersonaliseerde nummer te creëren onder de noemer "Track to Tomorrow".
Track to Tomorrow
Het begint met een chatbotgesprek waarin de gebruiker een reeks vragen wordt gesteld, bijvoorbeeld over zijn favoriete muziekgenre en -tempo, maar ook over zijn huidige stemming en visies voor het Tomorrowland-festival. Door aan elk antwoord muzikale elementen toe te wijzen, mixt de AI een heel persoonlijk "Track to Tomorrow" voor elke deelnemer op basis van hun input. De antwoorden worden ook gebruikt om via een ChatGPT-interface unieke songteksten voor de track te genereren, en deze worden vervolgens in de maat met de beat in de applicatie weergegeven. Het voltooide "Track to Tomorrow" wordt verder verfraaid door de toevoeging van indrukwekkend hoesontwerp - ook gemaakt door kunstmatige intelligentie - en kan rechtstreeks vanuit de AI-applicatie worden gedeeld via een link. Er is ook een mogelijkheid om verschillende middelen voor sociale media te downloaden. Deze omvatten een video met zowel de door AI gegenereerde beelden als de audiotrack die ideaal is om te delen op met name TikTok, Instagram Reels en YouTube Shorts.
Influencer activatie
De mogelijkheid om een ??intro met een opdracht voor het nummer toe te voegen, is een andere stimulans die de deelbaarheid van deze unieke inhoud verder vergroot. Op deze manier zal tijdens de allereerste Europa-brede socialemediacampagne van het bedrijf content worden gecreëerd en gedeeld op alle Europese markten voor, tijdens en na het eigenlijke evenement. De campagne gaat gepaard met influencer activatie en een inventieve marketingstrategie op TikTok. De eerste pan-Europese campagne voor sociale media is daarom bedoeld om de kracht van het Europese sociale centrum te laten zien.