MassiveMusic wordt officiële sound partner voor merken op TikTok
11-10-2021 (14:11) - Audio
MassiveMusic, het muziekbureau van veel van de meest bekende merken ter wereld, is als gecertificeerde TikTok Sound Partner aangekondigd. Daarmee wordt het Marketing Partners Programma van het platform nog verder uitgebreid. Het toonaangevende wereldwijde creatieve muziekbureau dat merken helpt strategischer en effectiever te worden met muziek en geluid, biedt merken op TikTok nu toegang tot haar expertise zodat de kracht van audio op de juiste manier wordt benut.
Muziek en geluid zijn cruciale elementen van TikTok's in-app-ervaring en is een van de grootste drijfveren om betrokkenheid te stimuleren. Dit leidt tot trends die het sound-on platform overstijgen.
De nieuwe Sound Partners van TikTok vallen binnen de sub specialismen Custom Sound en Subscription Sound. Dat geeft extra flexibiliteit aan marketeers die geluid en muziek op het platform op grote schaal willen benutten.
Als Custom Sound partner creëert MassiveMusic op maat gemaakte muziek en tracks voor merken die het publiek inspireren tot participatie. Daarnaast wordt strategisch advies geboden aan merken die geluid en muziek effectiever willen gebruiken om op TikTok sterkere emotionele relaties met gebruikers op te bouwen. Denk hierbij aan muziek voor merkcampagnes, sonische logo’s en activaties van hashtag-challenges.
Hans Brouwer, CEO en oprichter van MassiveMusic: “Al meer dan 20 jaar helpen we merken om de kracht van geluid in te zetten en zo op nieuwe en authentieke manieren contact te maken met het publiek, of dat nu is via traditionele advertenties of op opkomende sociale platforms. TikTok’s officiële Sound Partner worden, is de logische volgende stap in onze voortdurende toewijding om merken te helpen de doelgroep te bereiken waar die zich bevindt; en voor 1 miljard gebruikers over de hele wereld is dat TikTok! De ongelooflijk succesvolle sound-on-strategie van TikTok heeft het belang voor andere merken vergroot om 'sound first' te zijn. We zijn erg enthousiast om hen op het platform te helpen met effectieve geluids campagnes.”
Melissa Yang, Hoofd Ecosystemen van TikTok: "Geluid is de universele taal van TikTok. Om authentiek op het platform te verschijnen, moeten merken muziek en geluid omarmen. Onze nieuwe Sound Partners hebben een bewezen staat van dienst in het helpen van marketeers bij het ontwikkelen van strategieën voor TikTok en het bieden van schaalbare opties voor merken van elke omvang. We zijn verheugd om te zien dat meer merken gebruik maken van geluid op TikTok en door middel van creatieve, sound-strategieën zinvolle connecties maken met hun publiek."
Over MassiveMusic
In juni van dit jaar werd MassiveMusic overgenomen door Songtradr, het grootste B2B-platform voor muzieklicenties ter wereld. MassiveMusic leidt nu Songtradr's B2B Music Services-divisie, waarbij de modernste muzieklicentietechnologieën worden gecombineerd met de beste creatie van op maat gemaakte muziek en strategie voor merken en bureaus.