Paradiso en Scotch & Soda lanceren Zonneprijs voor beginnende muzikanten
21-09-2022 (09:30) - Audio
Paradiso en het Amsterdamse kledingmerk Scotch & Soda slaan de handen ineen voor de muzikale talentencompetitie Zonneprijs in het Zonnehuis in Amsterdam Noord. Beginnende muzikanten kunnen zich opgeven voor de acht voorrondes die vanaf oktober 2022 iedere eerste donderdag van de maand gehouden worden. De finale vindt in juni 2023 in de grote zaal van Paradiso plaats. De winnaar krijgt 10.000 euro.
De eerste editie van Zonneprijs vindt op donderdag 6 oktober vanaf 19:00 uur plaats. Bands en soloartiesten kunnen zich vanaf nu aanmelden via www.indiestad.nl/zonneprijs en maken na inschrijving iedere maand kans om uitgenodigd te worden voor de komende edities. In totaal vinden er acht edities plaats in het monumentale pand in Amsterdam Noord. Naast het fysieke podium krijgen artiesten die deelnemen aan Zonneprijs ook de kans op veel media-aandacht tijdens hun deelname. Indiestad en Scotch & Soda maken content met de deelnemers voor hun eigen kanalen, maar ook de radiostations van KINK FM en Oedipus Brewing zijn aangehaakt.
Indiestad
Al meer dan 10 jaar presenteert Paradiso onder de noemer Indiestad nieuwe bands van over de hele wereld op verschillende locaties in Amsterdam. Populair is de Indiestadpas, waarmee pashouders voor 35 euro naar meer dan 52 concerten per jaar kunnen om nieuwe acts te ontdekken. Een talentencompetitie werd nog niet eerder gehouden.
Ben Kamsma, meer dan 30 jaar programmeur bij Paradiso en oprichter van Indiestad: "Het bruist van het lokale talent in Amsterdam en daarbuiten. We waren al langer op zoek naar een manier om dit talent een geschikt podium te bieden. Toen kwam het Zonnehuis, waarmee we via Stadsherstel samenwerken, iedere donderdagavond vrij. Op dat moment was ik al in gesprek met Scotch & Soda over talentontwikkeling in Amsterdam en viel alles op zijn plek."
Ben Kamsma, meer dan 30 jaar programmeur bij Paradiso en oprichter van Indiestad: "Het bruist van het lokale talent in Amsterdam en daarbuiten. We waren al langer op zoek naar een manier om dit talent een geschikt podium te bieden. Toen kwam het Zonnehuis, waarmee we via Stadsherstel samenwerken, iedere donderdagavond vrij. Op dat moment was ik al in gesprek met Scotch & Soda over talentontwikkeling in Amsterdam en viel alles op zijn plek."
Kracht van zelfexpressie
Om de talentenjacht mogelijk te maken, werkt Paradiso samen met mode- en lifestylemerk Scotch & Soda. Scotch & Soda is geboren in Amsterdam en viert de vrije geest van zijn geboortestad. Het merk is altijd optimistisch en staat voor individualiteit, authenticiteit en de kracht van zelfexpressie om het unieke te creëren - een houding die wordt weerspiegeld in de ontwerpen. De collecties van het merk zijn momenteel te vinden in 270 vrijstaande winkels in Europa, Noord-Amerika, Azië, het Midden-Oosten, Afrika en Australië, evenals via 7.000 verkooppunten in enkele van de grootste steden ter wereld, waaronder New York, Londen, Milaan en Parijs.
Stéphane Jaspar, Chief Marketing Officer bij Scotch & Soda "Als merk dat opkomt voor de vrijgevochten creativiteit van Amsterdam, steunen we altijd graag opkomende artiesten. Door samen te werken met Indiestad voor de Zonneprijs willen we nieuw talent een podium bieden en vieren dat muziek en mode samenkomen."
Stéphane Jaspar, Chief Marketing Officer bij Scotch & Soda "Als merk dat opkomt voor de vrijgevochten creativiteit van Amsterdam, steunen we altijd graag opkomende artiesten. Door samen te werken met Indiestad voor de Zonneprijs willen we nieuw talent een podium bieden en vieren dat muziek en mode samenkomen."