PURE Jingles lanceert PURE Audio voor agencies
Door een toegenomen vraag naar audio branding lanceert PURE Jingles een tweede label. De nieuwe divisie PURE Audio richt zich op service aan agencies.
“In de 20 jaar van ons bestaan mochten we naast radiovormgeving ook regelmatig de sound voor merken maken. Radio is nog steeds een grote liefde, maar tegenwoordig is PURE méér dan Jingles. Tijd voor een tweede audiotak die zich specifiek op sonic branding richt”, legt managing director Melvin Sleeking uit.
“Eén beeld zegt meer dan duizend woorden. Wij geloven dat muziek bij beeld de boodschap nog sterker maakt. Visuele reclame mét audio is volgens onderzoek ook 8 keer effectiever dan die zonder audio”, weet creative director Pelle Kuipers. Muziek voor merken en hun campagnes is overigens een mix van kunst en wetenschap.
Sales director Thomas Giger: “PURE Audio verdiept zich in het merk, maar ook in de persona van het merk - dus de klant van ónze klant. We kijken naar de muzikale smaak en ‘customer journey touchpoints’ zoals het mediagedrag van die persoon. Hieruit ontstaat de audiostrategie en sonic branding voor elk platform.”
“Digitaal betekent doelgericht communiceren. Persoonlijk in plaats van ‘spray & pray’. We componeren muziek vanuit een allesomvattende kijk voor onderscheidende audio op alle kanalen”, vult marketingstrateeg Ronald van Klooster aan. “Het effect voor de klant is naast betere branding ook sales maximalisatie door hogere conversie.”
In de 10 studio’s in Hilversum is recent gewerkt aan projecten voor Brussels Airlines en Test Aankoop, de Vlaamse consumentenbond. Tot de andere klanten behoren het WNF en de VRT. Voor de Vlaamse publieke omroep verzorgde men onder meer de tv-netstyling van Eén en Ketnet. En de sound van het dagelijkse VRT NWS journaal.