Ringo haalt 350.000 pre-seed-financiering binnen
Ringo, een bedrijf dat streeft naar het creëren van een vereenvoudigde, veilige en stressvrije licentie-ervaring voor het synchroniseren van muziek met behulp van Ai- en Web 3-technologieën, heeft met succes zijn pre-seed financieringsronde van 350.000 afgerond, ongeveer twee jaar na de eerste oprichting.
De financieringsronde werd geleid door het Innovatiefonds Noord-Holland en ondersteund door een groep particulieren, waaronder eigenaren van reclamebureaus, filmproducenten en oud-medewerkers van Sizzer en MassiveMusic.
Informatie-uitwisseling
Mede-oprichter van Ringo, Marcel Alexander Wiebenga: "Mijn mede-oprichter Nicholas en ik zijn samen al zo'n 30 jaar bezig met muziek en bewegende media, en we hebben de inefficiëntie rond synchronisatielicenties altijd enorm gevonden. We hebben ons gerealiseerd dat het grote probleem met synchronisatie niet zozeer ligt bij het nummer dat op het scherm terechtkomt, maar bij de tientallen nummers per project, en daarmee miljoenen nummers per jaar die delen van de huidige licentieverlening doorlopen. processen, maar doe het niet. Eigenlijk bouwen we een informatie-uitwisseling op die het koopproces eenvoudig, veilig en stressvrij zal maken. Als je goed geld uitgeeft aan een track, zou de koopervaring dat moeten weerspiegelen. Dat is op dit moment natuurlijk niet het geval."
Rechthebbenden en makers
Onderzoek heeft aangetoond dat de huidige procedures die door rechthebbenden en makers worden toegepast, niet passen bij het tempo van de hedendaagse productiemethoden voor inhoud. Als gevolg van deze tekortkomingen gaat naar schatting elk jaar ongeveer 500 miljoen dollar verloren. Ringo streeft ernaar zowel de koperservaring als het ecosysteem als geheel te verbeteren, in de overtuiging dat een dergelijk verbeterd systeem de waarde van muziek zal verhogen en uiteindelijk de hele sync-taart in de hele industrie zal doen groeien.
Bètaversie
Patrick Joest, mede-oprichter WKDJ Music Strategy: "Het is tijd dat de synchronisatiebusiness verandert: traditionele systemen kunnen het toegenomen volume niet bijhouden in een voortdurend veranderend medialandschap. We hebben dringend nieuwe benaderingen nodig om het proces te stroomlijnen: muziekgebruik levensvatbaarder maken voor kopers, terwijl de waarde wordt beschermd van liedjes en het aanboren van extra inkomstenbronnen. Ringo loopt voorop bij deze nieuwe initiatieven en ik steun ze."
Momenteel werkt Ringo samen met een wereldwijd team aan de ontwikkeling van de eerste versie van hun product. De bètaversie, gericht op synchronisatie in advertenties, wordt voor het einde van het jaar uitgebracht. Geïnteresseerden kunnen via hun website een demosessie aanvragen.