TeamNL motiveert om te sporten met Amp.Amsterdam
Het Amsterdamse sonic branding bedrijf Amp.Amsterdam ontwikkelde de nieuwe audio identiteit van TeamNL.
Met een cross media aanwezigheid, werd het tijd om het merk van Nederlandse sporters een eigen kenmerkende auditieve merkidentiteit te geven.
Amp.Amsterdam werd ingeschakeld om een nieuw, herkenbaar en consistent geluid te creëren. Een dynamisch, elektronisch urban geluid is het resultaat. Het soundlogo en de brandscore zijn hier te beluisteren.
Aanzet tot sporten
Het nieuwe geluid van TeamNL wordt ook begeleid door een voice-over die in lijn is met de merkwaarden van het merk. Anne-Marije Haijtink, Teamlead Corporate Communicaton, licht toe: “We bouwen aan een sterk TeamNL merk dat Nederland verbindt en aanzet tot sporten. Het soundlogo is een effectieve manier om ons merk te ondersteunen met muziek. Een korte, herkenbare tune die gecomponeerd is vanuit onze merkwaarden en die we gebruiken onder relevante uitingen. Met een aantal touchpoints onderscheiden we zo ons merk TeamNL met een eigen geluid. Sport vormt de kern van TeamNL en is de drijvende kracht achter alles wat we doen. De sound van TeamNL is verfrissend, dynamisch en activeert de luisteraar. De passie voor sport is in dit geluid geïntegreerd, door middel van de toevoeging van verschillende sportieve elementen die subtiel meebewegen met de ritmische structuur. Deze elementen zijn een afspiegeling van de verschillende sporten die TeamNL vertegenwoordigt. We gebruiken het soundlogo nu voor het eerst in de campagne ‘TeamNL. Onze sporters in Oranje’ in de radiocommercial en video.”