2010 zet Chatroulette in
17-05-2010 (09:57) - Bureaus
2010 Amsterdam heeft een idee gemaakt voor een nieuwe klant van het bureau. Het wel bekende Chatroulette.com is gebruikt als medium waarop een boodschap wordt geplaatst voor condomerie.com.
Het aantal bezoekers op de website loopt terug en condomerie.com is minder top of mind dan het geweest is. Het doel is om met zo weinig mogelijk middelen zoveel mogelijk impact te creeren waardoor condomerie.com weer in de picture komt. De concrete doelstelling is om de traffic naar de website de komende 6 maanden met 30 % te verhogen. De doelgroep is 18-35 jaar, websavvy en is gewend om via internet producten aan te schaffen en ook condooms.
Jongeren leggen via internet en in het echte leven steeds sneller contacten en worden steeds onvoorzichtiger met seksuele contacten. Een van de nieuwste manieren om online contact te leggen, is via chatroulette.com. Met een druk op de knop kom je via je webcam met een willekeurig iemand in contact. Je kunt berichten met elkaar uitwisselen en met een druk op de knop is iemand ook weer verdwenen en leg je automatisch contact met een ander.
‘We zagen chatroulette als het ideale medium om uit te leggen dat je moet uitkijken met wisselende contacten. Om de aandacht te trekken en vast te houden hebben we een mooie vrouw achter de webcam geplaatst’, legt Mischa Schreuder van 2010 Amsterdam uit. ‘Ze lijkt een ontbloot bovenlijf te hebben en houdt een bordje voor zich. Hierop kan iedereen het volgende lezen: BINGO. You’re now in touch with an HIV infected person. Don’t play Russian roulette in real life. Condomerie.com. Willekeurige gebruikers van chatroulette kregen deze boodschap dus automatisch voorgeschoteld en konden hierop reageren of in discussie gaan. Een week lang zijn duizenden chatrouletters op deze manier verrast. Een compilatie van deze actie hebben we vervolgens via online media verspreid om nog veel meer mensen op de hoogte te brengen van onze actie en boodschap.’