40 jaar corporate identity bij HKU
24-03-2010 (09:47) - Bureaus
Design doet niet aan mode, trends of versiering. Dat is in veertig jaar wel duidelijk geworden. Design zou een bijdrage moeten leveren aan het vereenvoudigen van de communicatie tussen mensen. Design is een tool geworden van complexere veranderingsvraagstukken. Identiteitsgedreven communicatie is de basis waaruit klanten zich positioneren en profileren. Studenten van de HKU hebben een tentoonstelling samengesteld over hoe het begrip corporate identity in veertig jaar tijd vorm krijgt.
De opening van deze tentoonstelling vindt op 1 april plaats. De opening wordt verzorgd door Felix Janssens, Creative Director van Total Identity en Erwin Slegers, Head of Creative Design op de HKU.
De bijeenkomst vindt plaats op de faculteit Grafisch Design van de HKU. Het adres is Ina Boudier-Bakkerlaan 50, 3582 VA Utrecht. Het verhaal wordt niet alleen aan de hand van panelen verteld, maar ook verlevendigd door een aantal lezingen.
6 april - Ben Bos
13 april - Jelle van de Toorn Vrijthoff
20 april - Felix Janssens