Belastingdienst richt zich op jongeren
07-04-2010 (12:58) - Bureaus
Jongeren die een bijbaantje hebben gehad kunnen bij de belastingdienst veel geld terugvragen. En dat is zo gebeurd. Veel geld voor weinig moeite dus. Helaas denken jongeren dat het precies andersom is: veel moeite voor relatief weinig geld. Bovendien schrikt de afzender de doelgroep een beetje af. Bij het horen van ‘De Belastingdienst’ zijn jongeren al minder enthousiast, ook-al gaat het om ‘geld waar men relatief weinig moeite voor hoeft te doen’.
Daarom is de Belastingdienst een jongerencampagne gestart die het allemaal net even anders aanpakt. We hebben drie fake-uitzendbureaus opgezet die de prettige boodschap ‘veel geld voor weinig moeite’ in eerste instantie overbrengen. Zodat onze prettige boodschap niet negatief kan worden gekleurd. Onze uitzendbureaus hebben toepasselijke namen: VluggeFlappen, Bigbigbucks en Snellepegels.
Pas op het laatste moment komt men erachter dat het de belastingdienst is, die achter de boodschap zit. En dat dit de plek is waar men zonder veel moeite veel geld kan verkrijgen. We promoten onze uitzendbureaus via radio, bannering en websites waar een recruiter je aanspreekt.
bureau: Ubachswisbrun/JWT
creatie: Thomas Reinhold, Thom van Rijckevorsel, Ineke Meijer
regisseur: Wouter Stoter
strategie: Madelein Kors
account: Roel van Noord, Nicole Ameling, Michiel van de Graaff
client: Marc Kruijtzer en Kathy Schoonhoven (Belastingdienst)

