Bergmans partner UBACHS/full contact
26-05-2010 (00:00) - Bureaus
René Bergmans gaat het merkstrategisch adviesbureau UBACHS/full contact versterken. Bergmans, bekroond marketeer achter merken als Jupiler en Dommelsch, wordt associate partner van Paul Ubachs die het bureau in 2004 oprichtte. UBACHS/ full contact is gespecialiseerd in het ontwikkelen van centrale merkverhalen voor A-merken als Amstel en Bilderberg Groep.

Merkadviseur René Bergmans: ‘In mijn 25-jarige ervaring met A-merken heb ik ontdekt dat het in marketing eigenlijk maar om één ding gaat: durf je meest relevante verhaal bloot te leggen en draag dat zo spannend mogelijk uit bij een heel bewust gekozen, afgebakende doelgroep. Alles draait om focus: pas als je een scherp verhaal hebt, kun je gaan denken aan de middelen om dat verhaal zo spannend mogelijk te vertellen. Te vaak zijn marketeers te haastig met de keuze en inzet van middelen. Terwijl het juiste verhaal het werkelijke fundament is. Zowel in mijn tijd bij Adidas als bij ABInBev hebben we succes gehad door juist daarop te focussen.’
Bergmans zegt die focus te herkennen bij UBACHS/full contact. ‘Paul Ubachs is in de loop van de jaren een echte specialist geworden in juist het definiëren van zo’n krachtig verhaal. Ik ken persoonlijk geen ander bureau dat zich zo op die niche toelegt. Het is daarom niet zo gek dat Paul na zijn jaren bij Adidas en LEGO nu ook door merken als Heineken wordt ingezet. Ik ben dan ook erg verheugd dat Paul me vroeg om te helpen dit niche-bureau verder op de kaart te zetten.’
Bureau-eigenaar Paul Ubachs: ‘Met René halen we een zeer ervaren én creatieve vakman binnen, die zijn sporen verdiend heeft in dit vak. Zijn werk voor Jupiler laat zien dat hij ontzettend goed een merk kan laden, vanuit een centraal verhaal, met slimme middelen. Met hem erbij kunnen we onze ambities versneld waarmaken: nog meer grote merken helpen om vanuit een sterk merkverhaal echt in contact te komen met hun belangrijkste publiek.’