Dagbladgoud voor Pink Ribbon en Centraal Beheer

23-03-2010 (10:06) - Bureaus

De advertentie van Centraal Beheer met Sinterklaas (waarin een wit paard door het dak lijkt te zakken) is verkozen tot de beste dagbladadvertentie van 2009 in de categorie profit. In de categorie non-profit ging de prijs naar Pink Ribbon Magazine met 'twee vriendinnen' (twee borsten). Cebuco, de marketingorganisatie van de dagbladen, reikte de prijzen voor de beste dagbladadvertenties, Dagbladgoud, maandag uit in Amstelveen.

Dagbladgoud wordt jaarlijks uitgereikt. Ongeveer 53.000 mensen brachten de afgelopen weken via internet hun stem uit voor de verkiezing van Dagbladgoud 2009 en dat is een record volgens Cebuco. Via een dagbladcampagne werden twaalf nominaties onder de ogen van de dagbladlezers gebracht. Deze twaalf werden eerder al uit 126 inzendingen geselecteerd door een publiekspanel.

 


Het Parool

Reacties

Geachte jury Dagbladgoud,
Een lokkertje aan het publiek, om mee te doen met deze stemming voor de beste reclame van 2009, was dat wanneer jouw stem het 'gewonnen' had, je 10.000 euro verdienen kon.
Graag zou ik ergens vermeld willen zien, aan wie jullie die 10.000 euro hebben uitgekeerd, wil deze verkiezing niet onder valse vlag zijn gehouden.
Hoogachtend, P.A.Voûte
Pau Voûte @ 01-04-2010 09:27 uur

Media

Marketing

Economisch