De oogst in Cannes: 16 Leeuwen
28-06-2010 (09:56) - Bureaus
Nederland heeft het reclamefestival in Cannes zaterdagavond redelijk goed afgesloten met één Zilveren en twee Bronzen Leeuwen (Film) en één Zilveren Leeuw in de nieuwe categorie Film Craft. In totaal zijn er twee Gouden, negen Zilveren en vijf Bronzen Leeuwen mee in de koffers naar Nederland gegaan.
Zoals verwacht bleef TBWA\NEBOKO niet Leeuwloos dankzij een Zilveren Film-Leeuw dat het bureau won voor de IDFA-campagne. De ‘Hairdresser’ en de ‘Paramedics’ werden goed gepruimd in Zuid-Frankrijk. Zowel N=5 en XXS hadden Brons te pakken met behulp van de Live Interaction Billboard (N=5, Ministerie van Binnenlandse Zaken) en de ‘Forgotten Animals Day’ (XXS, Dierenbescherming).
180 Amsterdam scoorde het Zilver in de nieuwe categorie Film Craft. Aanleiding was het werk dat het bureau voor Adidas maakte: ‘Every team needs te spark’.