De Smartlapjes van Watson & Lewis

27-04-2010 (09:35) - Bureaus

Om oma’s die van borduren houden een groter publiek te geven en om het ambacht borduren aandacht te geven, werd onlangs het project Smartlapjes geïntroduceerd. Via www.smartlapjes.nl kan een met de hand geborduurd zakdoekje besteld worden. Bestellers kunnen hun Smartlapje bewonderen tijdens de speciale expositie die op Moederdag in Paradiso plaatsvindt en bovendien de oma ontmoeten die het zakdoekje geborduurd heeft.

Initiatiefnemers van Smartlapjes zijn Gemma Broekhuis en Maaike Dommershuijzen van branding agency Watson & Lewis in Amsterdam. Het duo legt uit: ‘Wij zijn grote fans van handgemaakte, authentieke producten die ook nog eens betaalbaar zijn. Het Smartlapjes project is ontstaan vanuit het idee dat je een vriendin, zus of andere dierbare wilt laten weten dat ze altijd op je kunnen rekenen. We zochten naar een iets waar je een persoonlijke boodschap of telefoonnummer op kwijt kunt en kwamen uit bij geborduurde zakdoekjes. Toen we ons in de wereld van het borduren verdiepten, constateerden we dat veel oudere vrouwen meer maken dan ze in hun omgeving kwijt kunnen, terwijl andere mensen het juist erg waarderen om een borduurwerkje in hun bezit te krijgen. Daarom wilden we deze groepen met elkaar in contact brengen via de website en een evenement.’

Op Moederdag 2010 (zondag 9 mei) vindt in de kleine zaal van Paradiso – van 14:00 tot 16:00 uur – de Smartlapjes expositie plaats. Alle bestellers kunnen dan hun zakdoekje ophalen en persoonlijk kennismaken met de oma die het geborduurd heeft. Dit gebeurt allemaal onder het genot van een taartje van banketbakker Kwekkeboom en uiteraard treedt er ook een echt smartlappenkoor op!

De Smartlapjes tentoonstelling in Paradiso is onderdeel van Liefde in de Stad, een kunstproject van Paradiso dat de liefde in de stad wil stimuleren. De toegang is gratis.
 


Media

Marketing

Economisch