Duo Publicis wint ADCN/Cebuco Workshop
02-04-2010 (09:39) - Bureaus
Vanessa Burgmans en Billy Witbraad (Publicis) hebben de ADCN/Cebuco Workshop gewonnen. Zij ontwierpen de beste dagbladadvertentie voor Philips Lighting. Dankzij deze prestatie zullen ze Nederland vertegenwoordigen bij de workshop BestYET, een Europese competitie tussen 20 internationale teams. Een extra hoofdprijs was er voor het team Sander van Hulten en Stein Leene (HAVE communicatie adviesbureau).
Woensdag 31 maart vond, in het Stayokay hotel in Amsterdam-Oost, de workshop en jurering plaats van de 11e editie van de ADCN/Cebuco workshop met als case: Philips Lighting. Maar liefst 23 teams gingen vol enthousiasme aan de slag. De jonge creatieven kregen een pittige case: ‘Ontwikkel een concept voor een dagbladcampagne waardoor Philips als producent van designarmaturen op de kaart wordt gezet.’
En na de inkoppers ´Philips ziet het licht´ en `Leds make light´ werd het tijd voor het echte werk. Een strakke briefing, maar ook een briefing met ruimte voor onconventioneel denken. Gesteund, uitgedaagd en geïnspireerd door de mentoren zagen enkele schetsen al na het eerste uur het daglicht. De opdracht was pittig ‘Lampen en lampen’ hoe maken we het verschil duidelijk; verzuchtte menig creatief.
Om half vijf in de middag presenteerden de 23 jonge creatieve teams de concepten ten overstaande van hun concurrenten maar vooral voor de jury en de klant. Er werden meer dan 35 concepten gepresenteerd, daarna trok de jury zich terug om zich te beraden. Uiteindelijk kwam het Publicis-duo als beste uit de bus.