Euro RSCG organiseert One Young World

10-02-2010 (10:14) - Bureaus

Deze week komen in Londen meer dan 800 jongeren jonger dan 26 jaar uit meer dan 192 landen samen om gedurende drie dagen te discussiëren over de toekomst van hun planeet. Op dit One Young World Forum, georganiseerd door Euro RSCG Worldwide, zullen ze het hebben over gezondheid, milieu, de invloed van de media, de rol van het geld en het bestuur. Ze zullen daarbij worden geleid door David Jones (initiatiefnemer en CEO Euro RSCG Worldwide), Desmond Tutu, Koffi Annan, Bob Geldof en de Nobelprijswinnaar Muhammad Yunus.

The Economist besteedde er één pagina aan in zijn speciaal nummer The World in 2010 en Marketing Week omschreef het evenement als ‘het meest geavanceerde evenement van corporate social responsibility ooit’.

Euro RSCG Nederland heeft – net zoals alle bureaus uit het Euro RSCG netwerk - twee afgevaardigden naar het evenement gestuurd. Het gaat om Tim Steur en Peter Sun, beiden account executive ‘met potentieel’. Volgens Floris van Hasselt, Managing Director, ‘is dit een fantastische gelegenheid voor een generatie die vaak de indruk heeft niet gehoord te worden, om te discussiëren over de keuzen van de planeet. Het wordt het Davos van de jongeren genoemd, maar volgens mij is het veel belangrijker want zij kunnen werkelijk invloed uitoefenen op alle uitdagingen.’

Alle One Young World sessies zijn live te volgen via www.oneyoungworld.com en via youtube.com/OneYoungWorld.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch