Euro RSCG promoot voedselrestjes

21-05-2010 (10:06) - Bureaus

Euro RSCG Amsterdam heeft in opdracht van het ministerie van LNV het startschot gegeven voor de overheidscampagne tegen voedselverspilling. De meeste mensen denken veel te positief over hun weggooigedrag. Een campagne onder de naam 'Hollandse Tapas' moet laten zien hoe men creatiever met restjes om kan gaan en zo de verspilling kan reduceren. Met deze campagne geeft minister Verburg van het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) uitvoering aan haar beleidsvoornemen om in 2015 20% minder voedsel te verspillen, zoals vorig jaar juni is gepresenteerd in de nota Duurzaam Voedsel.

Jaarlijks wordt voor 2,4 miljard euro aan voedsel verspild door consumenten en het bedrijfsleven. Dat komt neer op ruim 120 kg. per gemiddeld huishouden. De campagne 'Hollandse Tapas' richt zich vooral op de beslissers in huishoudens: zij bepalen wat er aan eten wordt gekocht, gekookt en ook weggegooid. Bezoekers van de Libelle Zomerweek (17 t/m 23 mei) komen onder grote belangstelling op de opvallende stand van het Ministerie af die Euro RSCG daar heeft gecreëerd. Met een stuk bloemkool in de hoofdrol. Onder het motto: Wat kun jij met een restje bloemkool? wordt aandacht gevraagd voor het verspillingprobleem. Bezoekers kunnen in de stand hun suggestie voor een gerecht met bloemkoolrestjes opgeven. Het meest originele recept wordt beloond met een kookclinic van topkok Jonathan Karpathios.
 


Media

Marketing

Economisch