ING klaar voor het WK
25-05-2010 (10:02) - Bureaus
Sinds gisteren, 24 mei, draait de ING zich warm voor het aanstaande WK. Als hoofdsponsor van Oranje start de ING met tal van Oranje-activiteiten onder het overkoepelende thema ‘Dat is de kracht van Oranje’. Sinds gisteren is de nieuwe WK-commercial op tv te zien waarin de Oranje leeuwen op weg gaan naar Zuid Afrika. Vandaag wordt het eerste deel van een uitgebreid nationaal en internationaal onderzoek naar de waarde van het WK voetbal gelanceerd.
De KNVB en de ING zijn per 1 januari jl. een lange termijn verbintenis aangegaan tot en met het WK van 2018. Monique Opdam, directeur Communicatie ING: ‘Onze ambitie is om samen met de KNVB te investeren in een succesvolle toekomst van het Nederlandse voetbal. Oranje is van iedereen en wij willen met het sponsorschap het Oranjegevoel versterken en het Nederlands elftal dichterbij brengen. Dat doen we onder andere met Oranje spaaracties voor jong en oud en met een Oranje beleving in de kantoren. Daar kunnen alle ING-klanten vanaf 11 juni ook een gratis Nederlands elftalposter ophalen.’
In de TV campagne is een hoofdrol weggelegd voor de twee oranje ING leeuwen die hun Oranje helden gaan aanmoedigen bij het WK in Zuid Afrika. Op weg hierheen beleven ze mooie avonturen zoals voetballen met Afrikaanse kids, kennismaken met de Masai in Kenia, oog in oog met echte leeuwen in het Krugerpark en feesten met de Oranje supporters in Kaapstad. Ze willen iedereen enthousiasmeren voor Oranje, of dit nu met goals van het Nederlands elftal is, met een tafelvoetbalspel of met een ING Betaalpas met de foto van je favoriete speler van Oranje.
Credits commercial
Medium: TV en Internet
Opdrachtgever: ING
Bureau: Leukwerkt Worldwide
Creatie/Regie: Bart Kuiper
Account: Talmon Kochheim, Danielle Boskemper
Productie: Boudewijn Visser
D.O.P: Joost Dankelman
Online: PostOffice
Verantwoordelijk bij klant: Monique Opdam, Saskia Caelen, Martijn Jaartsveld
