Inzendingen Esprix omhoog
02-03-2010 (09:54) - Bureaus
Het aantal unieke inzendingen voor de Esprix, vakprijs voor de meest succesvolle marketingcommunicatie campagne, is in 2010 gestegen ten opzichte van 2009. Meer bureaus en adverteerders hebben de stap genomen om hun werk door de zware jury te laten beoordelen.
Koploper is de categorie Dienstverlening Non-Financial met 35 inzendingen. De categorieën Business-to-business, FMCG Food en Not for Profit zijn eveneens populair. De stijging van het aantal partijen dat een campagne instuurt is opvallend. ‘Zeker in deze tijd is het goed om te zien dat bureaus en opdrachtgevers in groten getale inzenden om te bewijzen dat ze doeltreffend bezig zijn. Dat hun marketingcommunicatie-inspanningen geleid hebben tot een aantoonbare gedragsverandering en dat ze dit op een intelligente manier hebben gedaan.’ aldus bestuursvoorzitters Peter Paul Blommers. De aangescherpte Esprix - nieuwe categorieën, transparante jurering, heldere pijlers - is blijkens het grote aantal unieke inzendingen met enthousiasme door het vak ontvangen.
Afgelopen week sloot de inzendtermijn voor de Esprix 2010 definitief. De eerste juryronde is gestart op 1 maart. De jurering loopt tot half april. Woensdag 2 juni maakt de jury bekend met welke kleur de genomineerde campagnes worden beloond.