Le Figaro kleurt oranje
19-05-2010 (09:39) - Bureaus
MEiTV heeft het nieuwe mobiele IT-platform aan Le Figaro opgeleverd. Hiermee gaat Le Figaro een innovatieve mobiele dienst introduceren die iedere consument alleen relevante content en advertenties biedt en die gebruikt wordt om parallel aan printmedia additionele content op te vragen. Er kunnen complete uitgaven op de mobiele telefoon gedownload worden en er kan gereageerd worden op redactionele onderwerpen en advertenties.
Le Figaro gaat als een van de grootste uitgevers van Frankrijk vanaf september iedere consument een eigen mobiel mediakanaal aanbieden, waarin als toevoeging op bestaande printmedia (Le Figaro, Le Figaro Magazine en Madame Figaro) redactionele content bekeken kan worden in de vorm van tekst, fotorapportages, videofragmenten en audio. Op basis van criteria zoals locatie, profiel en gedrag wordt per consument bepaald welke content en advertenties worden getoond. Bovendien kan men direct reageren op informatieverzoeken, sampling acties of aanbiedingen.
‘We zijn trots op het vertrouwen dat Le Figaro in ons stelt. Onze toegevoegde waarde binnen dit project zit naast de turn-key levering van het IT-platform, i-Tool 2.0 genaamd, tevens in de actieve inbreng van onze kennis van en ervaring met media en uitgeverij. Hierdoor kan Le Figaro naar zowel consumenten als adverteerders haar koppositie behouden. Een mooie doelstelling om onze meerjarige samenwerking mee af te trappen’, aldus Thijs Bijleveld, directeur van MEiTV.