Lost Boys ontwikkelt Risico-monitor

22-03-2010 (10:26) - Bureaus

Consument & Veiligheid werkt aan het verbeteren van veiligheid door het verminderen van het aantal ernstige ongevallen. In privésituaties, op het werk, in de zorg, in het onderwijs, tijdens het sporten en in het verkeer. Samen met Lost Boys ontwikkelde Consument & Veiligheid de Risico-monitor online. Deze monitor is specifiek bedoelt voor werknemers en kinderen in kinderdagopvanginstellingen en peuterspeelzalen. 

De uitdaging was om één centrale, digitale plek met alle arbo-, gezondheids- en veiligheidszaken te creëren die op een eenvoudige en snelle manier te gebruiken is. Met de veeleisende en complexe regelgeving in deze branche, krijgen gebruikers nu handvatten voor het afleggen van verantwoording aan de inspecterende instanties. Daarnaast zijn er volledig op elkaar afgestemde Risico Inventarisaties & Evaluaties (RI&Es), Arbo, Veiligheid en Gezondheid te vinden. Alledrie op dezelfde manier uitvoerbaar en, waar mogelijk,  geïntegreerd bij te houden in dezelfde database. Dit levert heel veel tijdwinst op. 

Miriam Kop (FCB): Voor dit uitdagende project kwam Lost Boys met een mooi ontwerp. En ze brachten een goede dimensie aan bij onze vraag. Door een platform te creëren kunnen inventarisaties omgezet worden naar daadwerkelijke acties in agenda’s van medewerkers. Informatie uitwisselen met de hele branche is natuurlijk een prachtige ondersteuning. De naam Risicomonitor is in korte tijd een begrip geworden. Binnen 3 weken waren er al 1200 gebruikers in het systeem.

Marcel Houtman (Lost Boys): Voor Lost Boys is dit een geweldig mooi project geweest om te ontwikkelen. Het is een technisch hoogstandje geworden op basis van EpiServer en bovendien een mooi en overzichtelijk platform. Wij zijn enorm blij met het resultaat en om bij te kunnen dragen aan zoiets relevants als veiligheid en gezondheid voor kinderen. 

Lost Boys is (mede)verantwoordelijk voor het concept, de strategie, het design, huisstijlontwikkeling en technische ontwikkeling.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch