Monsterklus Sony en JCDecaux

09-03-2010 (09:47) - Bureaus

Filmposters, een cinemaspot, billboarding, een grote outdoor campagne, waaronder een spectacular op het Leidseplein in Amsterdam en een première party doen vermoeden dat het om een film gaat, maar niets is minder waar. Sony Computer Entertainment Benelux (SCEB) kiest voor de lancering van de nieuwste game Heavy Rain voor een brede media-inzet zoals we die kennen bij grote filmreleases. Heavy Rain is een game die de scheidslijn tussen film en game doet vervagen ook als het gaat om de marketingcampagne.

.Deze campagne is anders opgezet dan een reguliere game-campagne. We volgen met Heavy Rain de aanpak van een high-profile film. Dit aspect op zich is reeds uniek en erg ambitieus voor een game. Ook wat betreft de doelgroepbenadering is deze campagne niet regulier. Zo werken we gesegmenteerd richting hardcore gamers en top-10 gamers/entertainment fans. Elk met hun eigen specifieke benadering’, aldus Robin Ceulemans, Productmanager Sony Computer Entertainment Benelux.

Centraal in de campagne staat de hoofdrolspeler uit de game, de origami killer. Hoogtepunten uit de campagne zijn de spectacular op het Leidseplein, de releaseparty in Club Rain in aanwezigheid van vele bekende Nederlandse acteurs en een PR stunt waarbij de origami killer de letters A en M uit het iconisch IAMsterdam logo verruilde voor een origami zwaan. Deze actie en het persevenement waren een initiatief van PR bureau Linden & Barbosa en zorgden voor een stroom aan redactionele aandacht voor de nieuwe game.

In de dubbele Abri op het Amsterdamse Leidseplein kunnen voorbijgangers kennismaken met de nieuwe game. De combinatie van LCD-schermen en bestickering zorgen ervoor dat de dubbele Abri geheel in het teken staat van deze filmachtige game. Hiermee biedt exploitant JCDecaux SCEB een ware eyecatcher en dominante aanwezigheid op een toplocatie die bijzonder in trek is bij de doelgroep.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch