Nieuwe koppen in directie LBi Lost Boys

09-02-2010 (09:47) - Bureaus

Bij LBi Lost Boys in Amsterdam heeft een aantal directiebenoemingen plaatsgevonden waarmee aan de begin 2008 ingezette koers van het Amsterdamse internetbedrijf verder vorm en inhoud wordt gegeven. Marcel Houtman (37) is benoemd tot managing director. In deze rol neemt Houtman, die binnen het bedrijf al verantwoordelijk was voor de operatie, de dagelijkse leiding over van Igor Milder (38). Milder op zijn beurt is benoemd tot  CEO van LBi Lost Boys in Amsterdam en zal zich daarnaast op internationale schaal gaan bezighouden met het verder uitbouwen van de activiteiten van moederbedrijf LBi in China.  Verder heeft LBi Lost Boys Maarten van de Vijfeijken (55, foto), afkomstig van FHV/BBDO, benoemd tot creatief directeur om daarmee het belang van merken bouwen in digitale communicatie verder gestalte te geven.

Volgens CEO Igor Milder heeft LBi Lost Boys sinds 2008 grote stappen gemaakt. De benoemingen passen dan ook in de strategie van de onderneming om verder uit te groeien naar aanbieder van niet alleen digitale services en interactieve media, maar ook van het strategisch verankeren van het merkdenken in deze nieuwe wereld. ‘De afgelopen twee jaar hebben we ons technisch beleid geprofessionaliseerd, de operatie strak gezet en een hoogwaardig client-serviceapparaat neergezet.  Marcel Houtman is daar als mede-architect zeer nauw bij betrokken geweest. Het is dan ook logisch dat hij het stokje nu van me overneemt’, licht Milder toe.

Igor Milder:  ‘Bij het bedenken van de beste oplossingen voor de vraag van de klant gaat het niet alléén meer om creativiteit, maar tegenwoordig  ook om goede kennis van het combineren van marketing en technologie. En om het geheel te completeren zijn we dan ook trots op de komst van Maarten van de Vijfeijken, die vanuit zijn ervaring in het verleden goed in staat is met die specifieke kennis voor onze klanten waarde toe te voegen in de digitale wereld. En het is juist deze totale combinatie die onze toegevoegde waarde bijzonder maakt.’

Marcel Houtman vindt dat de afgelopen twee jaar ‘het nieuwe fundament’ is gelegd: ‘Maar het werk is echter nog lang niet af, het is nu van belang de relatie met de klanten verder uit te bouwen en te verdiepen. Er zijn veel nieuwe initiatieven genomen en die moeten we nu verankeren.’

‘Het bouwen van merkdomeinen op internet wordt steeds belangrijker’, voegt Maarten van de Vijfeijken toe. ‘Binnen LBi Lost Boys is al de kennis en kunde aanwezig om een winnende internetstrategie voor onze klanten te maken, evenals het maken van deze interactieve elementen. De merkbeleving 3.0 komt daar nu bij. Daarmee is een sterke drie-eenheid tussen gedrag, kennis en houding gecreëerd.’ Van de Vijfeijken heeft in zijn vorige functie als creatief directeur binnen FHV BBDO veel ervaring met merkpositionering van bekende Nederlandse en internationale ondernemingen.

Het directieteam van LBi Lost Boys bestaat verder uit Ruurd Priester (directeur strategie) en Dirk van de Bosch (commercieel directeur).
 


Reacties

Jemig. Ik wist dat het slecht ging. Maar moest daar nou zo'n blabla verhaal overheen? Tijd om gewoon mooie dingen te maken!
Joris @ 09-02-2010 10:18 uur
Ik snap er niks van...
Rene @ 09-02-2010 10:48 uur
Grappig dat het verhaal bol staat van de kennis die Lost Boys zou hebben op het gebied van goed eigentijds communiceren, terwijl ze ondertussen termen gebruiken die geen zinnig mens begrijpt. En dus niet goed eigentijds communiceren. I'm a bit lost, boys!
pjotr @ 09-02-2010 22:30 uur

Media

Marketing

Economisch