Nike verbindt fan met held

25-05-2010 (09:53) - Bureaus

Nike heeft een actievideo onthuld die enkele van ’s werelds grootste sporters bij elkaar brengt om voetballiefhebbers en sportfans te inspireren. De drieminuten durende film laat kijkers hét speciale moment in een wedstrijd zien dat voor het eeuwige geluk van een land zorgt of waardoor een speler of team voorgoed wordt vergeten door de fans. In de video zit ook een Nederlands tintje omdat de intromuziek, het nummer Hocus Pocus, van de Nederlandse band ‘Focus’ is.

De film werd afgelopen zaterdag tijdens de Europese club finale voor de eerste keer werd vertoond, bevat behalve enkele grootse voetballers als Cristiano Ronaldo, Didier Drogba en Wayne Rooney ook tennislegende Roger Federer en basketbal superster Kobe Bryant. ‘Elk moment in een wedstrijd biedt je de kans om niet alleen het verloop van de hele match te doen laten veranderen, maar ook het hele toernooi of het seizoen’, vertelt Cristiano Ronaldo over de commercial. ‘Het is juist die ene aanraking met de bal dat ervoor zorgt of jij of juist je tegenstander een legende wordt.’ De drieminuten durende ‘Write the Future’ film is hier te bekijken.

De video is onderdeel van de Nike ‘Write the Future’-campagne, dat het doel heeft om te laten zien dat het ene cruciale moment in een wedstrijd van slechts negentig minuten een enorme impact kan hebben op de toekomst van een speler en zijn fans. Meer informatie over deze campagne is te vinden op Nike Facebook en nikefootball.com. Op Facebook kunnen fans in juni ook hun eigen unieke heroïsche belevenissen delen waarmee zij het verschil maken of hebben gemaakt.
 


Media

Marketing

Economisch