Ouders schieten zelf commercials

02-04-2010 (09:57) - Bureaus

De Jonge Gezinnen-campagne van REAAL waarbij ouders zelf hun kinderen filmden slaat aan: nooit eerder kreeg de verzekeraar zoveel reacties op een reclamecampagne. Vele ouders sturen, geïnspireerd door filmpjes als 'Joep, de kleine sloper', zelf ook filmpjes toe. Dit bracht REAAL op het idee om een wedstrijd voor het allerleukste familiefilmpje van Nederland te organiseren: de REAAL Filmpjeswedstrijd. Stem op het leukste filmpje of stuur zelf in via reaal.nl en maak kans op 1000 euro of een digitale camera.

Voor de REAAL Jonge Gezinnen Campagne zijn 1100 jonge gezinnen onderzocht. De onderzoeksresultaten komen terug in de campagne via de bekende kansen van REAAL (zoals '45% kans dat een jong gezin wil verhuizen'). Van deze gezinnen kregen ruim 100 vaders en moeders een digitale camera om zelf hun kroost te filmen aan de hand van specifieke opdrachten. Dit leverde elf tv-filmpjes en negen minidocumentaires op die nu op televisie en online te zien zijn. Met de Filmpjeswedstrijd komen daar nu tientallen nieuwe filmpjes bij.

Verantwoordelijk bij REAAL:
Jeroen Hamstra, Martijn Swijghuisen Reigersberg, Cornelie van Bergenhenegouwen.
Bureau: KesselsKramer
Art: Krista Rozema
Copy: Pim Gerrits
Productie: Noor van Geloven
Strategie: Boukje Taphoorn
Design: Enchilada (Mark Moget en Jan Willem van den Ban)

 


Media

Marketing

Economisch