Partnership Saatchi en Leo Burnett Arc
04-06-2010 (09:49) - Bureaus
Arjan Kapteijns, CEO van Saatchi & Saatchi in Nederland (foto), heeft een partnership aangekondigd met Leo Burnett Arc. Kapteijns komt aan het hoofd te staan van beide bureaus in Nederland, die samen een nieuwe minigroep gaan vormen onder de naam Saatchi & Saatchi/Leo Burnett Arc, Nederland. Het partnership gaat opereren volgens een ‘twee merken, één deur’-structuur, met Kapteijns als CEO/Algemeen Directeur.
De CEO wordt gesteund door een getalenteerd Senior Management Team. Bestaande uit Mariëlle Tammer, Business Unit Leader bij Saatchi & Saatchi, en Marcel Holscher, Business Unit Leader van Leo Burnett Arc. Avinash Sampath en Tim Bishop vormen de nieuwe creatieve directie van Saatchi & Saatchi/Leo Burnett Arc. Jan Uitendaal is Chief Financial Officer. Saatchi & Saatchi/Leo Burnett Arc Nederland opereert vanuit de Danzigerkade, aan de oever van de haven van Amsterdam.
“Als The Lovemarks Company, biedt Saatchi & Saatchi klanten een volledig geïntegreerde aanpak en boeiende, fascinerende, aansprekende contentoplossingen waarmee Lovemarks worden gebouwd – merken die Loyalty Beyond Reason inspireren”, aldus Arjan Kapteijns over het partnership. “Saatchi X blijft shopper marketing expertise aanbieden en Leo Burnett Arc Nederland zal zich specialiseren in praktische, activation-based communicatieoplossingen.”
Het bureau heeft recent een nieuwe creative agenda geïntroduceerd. “We zijn een jong, gretig en enthousiast team, dat werkt aan een bureau dat relevant is voor deze tijd”, stelt Arjan Kapteijns. “Die insteek, ‘Being Today’, is de hoeksteen van het nieuwe Saatchi & Saatchi in Nederland. Onze manier van denken en het bepalen van de strategie, richten we op het leveren van creatieve ideeën die crossmediaal, voor alle platformen participatie mogelijk maken. Want we bouwen vóór alles aan emotionele connecties. Tussen de merken waarvoor we werken en de 16,5 miljoen mensen in dit land.”
De structurele veranderingen, op gang gebracht door de introductie van de nieuwe creative agenda, hebben in het eerste kwartaal van 2010 al de eerste successen opgeleverd voor de Nederlandse vestiging van Saatchi & Saatchi. Zo werden recent Mead Johnson Nutrition en Strijp-S welkom geheten en zit het bureau in de laatste ronde van een internationale pitch voor Schweppes Fruit Fusion.
Voor de lancering van T-Mobile’s Relax-abonnement bedacht het bureau een geïntegreerde realitycampagne, waarin een 39-jarige timmerman met zijn ongebruikte belminuten en sms’jes zijn voetbalteam uit 1997 bij elkaar bracht voor een rematch. Deze opvallende, drie maanden lopende multimediale campagne leverde T-Mobile in drie maanden tijd een bovenverwachting hoge toename in sales.