Philips en DDB krijgen hulp van Sir Ridley Scott
18-02-2010 (09:51) - Bureaus
Philips gaat een samenwerking aan met het gerenommeerde filmproductiebedrijf Ridley Scott Associates (RSA), opgericht door Sir Ridley Scott, regisseur van Hollywood kaskrakers als Alien (1979), Blade Runner (1982) en Gladiator (2000). Het project, Parallel Lines maakt deel uit van een nieuwe, wereldwijde campagne om de unieke bioscoopbeleving thuis te promoten die het televisieportfolio van Philips biedt. Het project ligt in het verlengde van de shortfilm Carousel, die werd ontwikkeld voor de lancering van de Philips Cinema 21:9-televisie en internationaal enthousiast werd onthaald.
Voor het project selecteerde Philips één overkoepelend thema en verzocht de regisseurs van RSA om concepten in te sturen voor een shortfilm in een genre dat de regisseur zelf kon kiezen. Philips ontving in totaal 45 inschrijvingen, waaruit het er vijf selecteerde die het als de meest baanbrekende beschouwde. De films behoren tot de meest populaire genres, variërend van drama tot actie, animatie, sciencefiction en thriller. Ze zijn op locatie opgenomen in Uruguay, Londen, Moskou, China en Zuid-Afrika.
‘Mijn productiebedrijf krijgt elke dag honderden ideeën binnen, maar dit was iets unieks. Het concept kon op heel wat enthousiasme rekenen van de regisseurs van RSA overal ter wereld', aldus directeur en stichtend partner van RSA, Sir Ridley Scott.
De campagne toont hoezeer Philips begaan is met de filmbeleving thuis. Philips weet dat de realisatie van een originele film de beste manier is om consumenten de kans te geven om de meeslepende mogelijkheden van de thuisbioscoop met de Philips televisies volop te ervaren. Philips zet zich nu al voor het derde jaar op rij in voor baanbrekende filmprojecten. In 2009 kreeg de resoluut surrealistische en technisch briljante shortfilm Carousel, geregisseerd door Adam Berg, onder meer de Cannes-Lions 2009 Film GRAND PRIX. Met de vijf films die in april uitkomen, worden dit jaar de grenzen van het avontuur nog verder verlegd.
Opzet van de campagne is filmliefhebbers te intrigeren en het grote publiek bewust te maken van de thuisbioscoopmogelijkheden van de Philips televisies, via de unieke ‘Ambiplayer’-mediaspeler. Parallel Lines zal gepromoot worden via een interactieve through-the-linecampagne, met een sterke focus op social media. In het team van bureaus zitten onder meer DDB, Tribal DDB, Unit 9, Carat en het consortium van bureaus OneVoice van Omnicom voor public relations.