Positioneringsgroep wordt BR-ND
13-04-2010 (09:47) - Bureaus
Het bureau dat het begrip ‘positioneren’ in Nederland op de kaart zette, vindt zichzelf opnieuw uit. De naam Positioneringsgroep past niet meer bij de activiteiten en de visie op branding van het in 1993 opgerichte bureau. Naming en design zijn sinds enige jaren een integraal onderdeel geworden van het bedrijf.
Op het congres ‘What about your brand appeal’ dat gisteren plaatsvond in Utrecht, presenteerde BR-ND de resultaten van ‘23plusone’: een wetenschappelijk onderzoek naar de verleidingskracht van merken. Welke merken hebben ‘het’, en waarom? De resultaten van het onderzoek hebben BR-ND geïnspireerd om het gedachtegoed rond brand appeal te omarmen als centrale filosofie.
BR-ND wil vooroplopen in het creëren van verleidelijke merken. Merken die mensen raken in hun hoofd en in hun hart. Zulke merken winnen het van gewone merken, omdat ze een bron zijn van inspiratie en leiden tot groei. Excelleren op strategie alleen is dan niet voldoende. BR-ND gelooft er in dat echt verleidelijke merken tot stand komen door gedegen positionerings- en portfoliostrategieën te combineren met betekenisvolle creativiteit. Samen met de klant. Alleen dan ontstaat de chemie die nodig is om werkelijk verleidelijke merken te creëren.
De kennis over brand appeal heeft BR-ND de afgelopen jaren geïnspireerd tot het ontwikkelen van unieke tools zoals de BR-ND INSIDER en de BR-ND OUTSIDER: online onderzoeksmethodes voor het achterhalen van de organisatie-identiteit en het merkimago. En de BR-ND KITCHEN: een interdisciplinaire branding workshop waarbij inspiratie en co-creatie centraal staan.