Reclamemaker zoekt merkwaardige bazen

03-02-2010 (09:51) - Bureaus

Afgelopen week heeft de vernissage plaatsgevonden van het boek ‘MERKWAARDIGE BAZEN’ geschreven door Lodewijk van der Peet, creatief directeur van RadeMakkers. Tijdens deze vernissage werd het eerste exemplaar uitgereikt aan Lodewijk van der Peet door Jacques Kuijf, CEO van de FD Groep.  ‘MERKWAARDIGE BAZEN’ onderzoekt of CEO’s staan voor hun merk. Bemoeien ze zich met communicatie? Maar het gaat ook over de persoon. Is het een flamboyante spreker of iemand die vooral memo’s rondstuurt. Is het een mensenmens of een techneut. Is het een inspiratiebron of een verkeersleider. Kortom, uit welk hout zijn de Nederlandse leiders gesneden?

Van der Peet heeft 25 leiders van grote bedrijven opgezocht en maakte opmerkelijke, soms scherpe, meestal geestige en in ieder geval unieke portretten van hen. Een aantal namen: Jacques Kuijf (FD Groep), Ad Scheepsbouwer (KPN), Niek Hoek (Delta Lloyd), Yvonne van Oort (Staatsloterij), Bert Meerstadt (NS), Gerrit Zalm (ABN AMRO).

Van der Peet werkt al ruim dertig jaar als communicatieadviseur. Hij begon in 1975 als manusje-van-alles bij een klein reclamebureau en was in 1993 opgeklommen tot Europees creatief directeur voor een internationaal reclamenetwerk. Daarna heeft hij meerdere bedrijven geleid. Inmiddels is hij naast adviseur ook coach voor CEO’s en communicatiemanagers. Ruim twee jaar geleden heeft hij zijn communicatiebureau Rademakkers opgericht, waarvan hij creatief directeur / partner is. Hij maakt met dit boek zijn debuut als auteur.

Business Contact is de uitgever van ‘MERKWAARDIGE BAZEN’ (ISBN nummer 978-90-470-0305-2), dat sinds 1 februari in de boekhandel ligt.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch