Reclamemakers ontdekken ‘echte’ vrouw

01-03-2010 (10:06) - Bureaus

Lingeriemerk Bravissimo heeft het duidelijk even gehad met modellen: voor de jongste reclamecampagne heeft het label tenminste vijf echte vrouwen ingehuurd. De wind was even gaan liggen maar de discussie over size zero versus plus-size is in de modewereld weer in volle hevigheid losgebarsten.

Dit naar aanleiding van enkele incidenten waaronder de modeshow van Mark Fast (waar slanke en plus-size modellen door elkaar heen liepen), model Coco Rocha die de publiciteit opzocht omdat ze met haar maatje 32 voor ontwerpers te dik zou zijn en de Italiaanse Vogue die deze week een online afdeling lanceerde speciaal voor vollere modellen.

Bovendien verzochten Britse psychologen recentelijk nogmaals met klem om een Photoshop-waarschuwing voor gemanipuleerde foto’s in tijdschriften én zagen de eerste plus-size paspoppen onlangs het levenslicht.


NU.nl/Pauline van Lintel

Media

Marketing

Economisch