Reinout Oerlemans prijst koffie aan
23-04-2010 (09:40) - Bureaus
Douwe Egberts lanceert vanaf maandag 26 april een nieuwe merkcampagne waarin het thema ‘Goede ideeën beginnen met goede koffie’ centraal staat. Op die dag is voor de eerste keer de TV-commercial te zien waarin Reinout en Daniëlle een hoofdrol spelen. Met de campagne wil Douwe Egberts Nederlandse consumenten laten zien dat koffie inspireert tot het krijgen van goede ideeën.
Het verhaal in de commercial speelt zich af in Los Angels, waar Reinout en Daniëlle een tijd hebben gewoond. Samen genieten zij aan het zwembad van het mooie weer. Daniëlle leest het boek van Kluun, ‘Komt een vrouw bij de dokter’. Daniëlle raakt geëmotioneerd door het verhaal. Ze legt het boek neer en in haar emotie zegt ze tegen Reinout: ‘dit is toch niet te filmen!’, waarna ze weg loopt. Al koffiedrinkend wordt Reinout op een idee gebracht…Een inspirerend idee dat zijn leven een andere wending geeft.
Met de campagne wil Douwe Egberts Nederlandse consumenten loyaal aan het merk houden en ze laten zien dat koffie inspireert tot het krijgen van goede ideeën. Als oudste en grootste koffiemerk van Nederland claimt Douwe Egberts de inspirerende rol van koffie. Als je even de tijd neemt voor een goede kop koffie, dan zie je de dingen in het juiste perspectief en word je op ideeën gebracht.
Het creatieve concept van de nieuwe commercial is binnen FHV BBDO ontwikkeld door Martin Cornelissen (CD), Joris van Elk, André Dammers en Mark Muller (CD). Bij Douwe Egberts zijn Mylène Heystek, Brenda Smith en Liesbeth ten Donkelaar verantwoordelijk.
Productiemaatschappij - Eyeworks
Regisseur - Yani (Hazazah)
Postproductie & geluid - Postoffice
Muziek - GoodSounds
