Shhh… Het is de nieuwe T-Mobile campagne
04-06-2010 (12:03) - Bureaus
Als opvolger van de recente T-Mobile Relax campagne heeft Saatchi&Saatchi opnieuw een real life campagne ontwikkeld, waarin we een kijkje in het leven van echte mensen krijgen. Deze keer voor T-Mobile Family, waarmee zes familieleden gratis onderling kunnen bellen en sms’en.
In Deurne, Brabant, woont de gezellige en hechte familie Manders. We vroegen ze wat zij zouden doen met T-Mobile Family. Ze vertelden ons altijd al een surprise party voor oma te willen organiseren. In de eerste commercial, zien we hoe moeder dit idee deelt met de familie. Het enthousiasme en het plan wordt steeds groter, waarbij de familie elkaar uitgebreid belt en sms’t.
We komen te weten dat oma’s grote idool, Guus Meeuwis, een onderdeel van het plan is. Hoe en wat blijft nog even geheim want dat hoort natuurlijk bij een surprise party. Echter deze keer worden de voorbereidingen en de verrassing in een multimediale campagne (TV, print, outdoor, online) gedeeld met heel Nederland. En oma, die weet van niets!
Om de verrassing te bewaken zijn de shots bij oma thuis onder valse voorwendselen geschoten, zodat ze niets kan vermoeden. Deze aanpak tilt ‘real life’ naar een nooit eerder vertoond niveau: oma speelt de hoofdrol in een TV campagne zonder dat ze dit zelf weet!
De tweede fase van de campagne, de surprise party zelf, zal vanaf 21 juni on air gaan. Eén ding is zeker, dit wordt een memorabele dag voor onze familie, en voor oma in het bijzonder! Pas op deze dag zal oma met de rest van Nederland er achter komen wat de verrassing is.
Klant: T-Mobile: Karen de Loos, Chantal van der Walle
Bureau: Saatchi&Saatchi Nederland
Creative Directors: Tim Bishop & Avinash Sampath
Strategie: Arjan Kapteijns & Susan Workman-Jongkind
Account management: Corliz de Jongh, Brenda Rangel
RTV: Lars Fabery de Jonge
Regisseur: Erik Lieshout
Productie: Outcast Pictures
Online: Ineke Meijer en Bert van Riel
D.O.P. & online: Reinier van Brummelen
Geluid: Alfred Klaassen
Editor: Martin Heijgelaar