Vodafone wil nog duidelijker zijn

19-02-2010 (10:57) - Bureaus

Vodafone Nederland start een advertentiecampagne (uit de koker van THEY en ACHTUNG!) om de verbeterde tariefstructuur over te brengen. Voor deze campagne is onderzoek gedaan door het Leefritme Kenniscentrum onder 1.054 respondenten naar het bel, sms en internet gedrag van de Nederlander. Vodafone wil op deze manier inzichten over consumenten gedrag op een relevante manier gebruiken in advertenties. 

Uit het onderzoek blijkt ondermeer dat 325.205 Nederlanders wel eens een intiem sms’je hebben verstuurd naar de verkeerde persoon en dat 1 op de 5 een sms te kort vind om zijn verhaal in kwijt te kunnen. 
 
Bart Hofker, Directeur Consumentenmarkt, Vodafone Nederland: ‘Voor ons is het erg belangrijk om inzicht te krijgen in het gedrag en wensen van onze klanten en daarop onze producten en diensten op af te stemmen. Met deze campagne pogen we de consument op een onderbouwde manier te informeren over onze tarievenstructuur.’
 
De campagne ging 17 februari van start met advertenties op de radio, online en in de krant. In maart zijn er uitingen in magazines, toiletten, bioscopen, discotheken en in het openbaar vervoer te zien. De resultaten van het onderzoek zijn in de meeste gevallen gekoppeld aan het advertentiemedium. Zo zal de uiting ‘1 op de 8 maakt romantische afspraakjes via sms’ vooral op datingsites te zien zijn. Vodafone overweegt in de toekomst vaker onderzoek in te zetten voor campagne-uitingen.
 


Reacties

" Vodafone overweegt in de toekomst vaker onderzoek in te zetten voor campagne-uitingen. ", sorry???? Is dit niet de strategische basis voor een concept idee????
John Doe @ 19-02-2010 16:07 uur
@John, onderzoek is inderdaad de basis van een concept/campagne. Het gaat hier over de inzet van het onderzoek in de uiting. Dus de onderzoeksresultaten communiceren in de uiting, zoals je in de visual ziet.
luuk @ 19-02-2010 16:57 uur
T-Mobile komt net met meest klantvriendelijke abonnement Relax.
Vodafone gaat nu ook helderder communiceren.
Nu nog wachten op nieuwe campagne Telfort...
Het staat in ieder geval nooit stil in telecomland...
Erna Matroos @ 20-02-2010 10:36 uur

Media

Marketing

Economisch