Vodafone zet waarzegster in
18-03-2010 (10:04) - Bureaus
Een virtuele waarzegster, Madame TreSesti, speelt de hoofdrol in de nieuwste Vodafone-campagne. Door persoonsgegevens op Hyves, Facebook en Twitter te combineren, geeft zij op confronterende wijze aan hoe het met iemands sociale online status is gesteld...
Eind vorig jaar introduceerde Vodafone een nieuwe dienst, Vodafone 360. Deze dienst vormt voor Vodafone het antwoord op de vraag hoe consumenten omgaan met een groeiend aantal gebruiksprofielen op verschillende sociale netwerken. Door contactgegevens, status updates en messaging-diensten op één plek te integreren, creëert 360 overzicht in iemands sociale contacten.
Om de dienst bij het grote publiek onder de aandacht te brengen bedachten ACHTUNG! en THEY Madame TreSesti, een campagne waarin op unieke wijze drie grote sociale netwerken in Nederland, Hyves, Facebook en Twitter, op 1 plek worden samengebracht en geanalyseerd. Madame TreSesti leest, net als de Vodafone 360 applicatie, je sociale netwerken uit en komt hierdoor tot verrassende en soms confronterende conclusies over jouw online alter ego. Welke Facebook vriend negeer jij stelselmatig? Zitten mensen eigenlijk wel te wachten op jouw tweets? Is jouw werk/privé balans in orde?
Voor de realisatie van de campagne heeft Vodafone direct samengewerkt met Facebook, Hyves en Twitter. Gedurende 5 maanden werd een applicatie ontwikkeld die gebruik maakt van de API's van de sociale netwerken. De applicatie put uit een database met ruim 600 verschillende audio- en videofragmenten, die speciaal voor de campagne werden opgenomen. Hiermee wordt realtime een profiel samengesteld dat iemands online persoonlijkheid weergeeft.
Bekijk de campagne op www.madametresesti.com
Concept: ACHTUNG! en THEY
Creatie: ACHTUNG!
Klant: Steven Schmitz, Suzanne Bouwes, Bas Redhead, Kim Otten