Welk bureau wint gratis mediacampagne?
20-05-2010 (10:17) - Bureaus
Sinds gisteren is Nederland een nieuwe competitie voor bureaus rijker. Mediastrijd opent online haar deuren en ieder mediabureau, reclamebureau of PR-communicatie bureau kan meestrijden en een gratis mediacampagne winnen. Driemaal per jaar schrijft een telkens andere uitgever een opdracht uit die wordt uitgezet onder de deelnemers. Deze uitgever richt zich in de opdracht op het gebruik van een bepaald onderdeel van zijn portfolio dat hij onder de aandacht wil brengen van adverterend Nederland. Het gaat hierbij niet om ruimte die onverkocht blijft, maar juist om die pareltjes waarvan de uitgever vindt dat meer mee zou moeten gebeuren. De eerste opdracht wordt uitgezet door 100% NL en loopt van 19 mei tot 20 juli. Deelnemers kunnen zich aanmelden op de website van de competitie: mediastrijd.nl.
De opdracht voor de deelnemers is eenvoudig; schrijf in maximaal twee blaadjes of sheets waarom het door jou vertegenwoordigde merk de aangeboden mediaruimte zou moeten winnen en laat zien hoe creatief en effectief mogelijk je de gegeven mediaruimte zou benutten. De inzender van het plan dat op de meest originele en creatieve wijze omgaat met de doelgroep, de timing en het umfeld van de mediaruimte wint uiteindelijk de campagne.
Meestrijden is gratis en deelnemers hoeven er alleen een profiel voor aan te maken op mediastrijd.nl. Door middel van het uploaden van een beknopt plan maken zij al kans om een gratis mediacampagne voor hun adverteerder te winnen. De drie beste deelnemers worden uitgenodigd om via een videopresentatie hun uitwerking te presenteren aan alle volgers van Mediastrijd. De jury bepaalt vervolgens wie van hen de winnaar is.
Om de inzendingen van de deelnemers goed te kunnen beoordelen is er een brede en gewichtige jury samengesteld. Liedewij Hentenaar (director bij Isobar), CC Hage (eigenaar Mediaxplain*), Michiel Mol (oprichter van onder andere Lost Boys, MediaRepublic en Flogs) en Leon Bouwman (hoofdredacteur bij Adformatie) maken daar deel van uit. Zij bepalen samen met een afgevaardigde van de betreffende uitgever wie de award mee naar huis mag nemen en de mediacampagne mag uitvoeren.