Op de catwalk met Grazia

02-09-2008 (14:54) - Hoe is het met

Zondag 31 augustus zal de PC Hooftstraat omgetoverd worden in een 320 meter lange catwalk waar merken aanwezig zijn als Dolce & Gabbana, Mulberry, Azzurro, Replay, Emporio Armani, Oger en nog veel meer. Het event is een samenwerking tussen de wekelijkse glossy Grazia en het fashion & museum district Amsterdam. RW Online sprak hoofdredacteur Hilmar Mulder over het event.

Kan je wat vertellen over het event?
‘Het is allemaal erg spannend want het is ons eerste grote event. Grazia is benaderd door het Fashion & Museum District om te helpen bij een grote show met de najaar mode. Wij vonden dat een goed plan, hoe vaak tover je de PC Hooftstraat nou helemaal om tot een 320 meter lange catwalk?
Een fijne bijkomstigheid is natuurlijk dat onze autoriteit op het gebied van mode hiermee bevestiging krijgt en onder de aandacht komt.’

Waarom heeft het fashion & museum district jullie benanderd?
‘We zijn een actueel weekblad dus we kunnen er snel aandacht aan geven. Bovendien is ons blad een mix van celebrity’s en mode, iets wat je terugvindt op de PC Hooftstraat. Mode met een snufje glamour.’

Hoe is de organisatie verlopen?
‘Het Fashion & Museum District benaderde ons met het idee van de catwalk. Wij gingen hiermee in zee en vervolgens heeft Mynth Events de productie gedaan en het idee verder uitgewerkt en technisch mogelijk gemaakt.’

Wat doen jullie in het blad met het event?
‘We hebben het natuurlijk aangekondigd. Verder hebben we een actie waarbij lezers heel veel accessoires uit de PC Hooftstraat kunnen winnen. Na de show zullen we natuurlijk verslag geven van de dag en de show in ons blad, wat waren de nieuwste trends op het gebied van haar en make-up en mode? Enzovoorts. Ook zullen we een Hot story wijden aan de BN’ers die aanwezig waren en vragen wat zij ervan vonden’.

 Wat heeft Grazia met de merken die meedoen in de show?
‘We zijn dol op mode. De merken die in de show meedoen komen sowieso ook al vaak aan bod in ons blad. In de show zullen we ons eigen blok hebben met ons idee van de najaarsmode. Grazia’s look and feel.’

Hoeveel toeschouwers verwachten jullie?
‘Geen idee, dat is zeer weersafhankelijk. De voorspellingen zijn gunstig dus laten we het hopen. Een bijkomstigheid is dat de Uitmarkt ook dit weekend is dus misschien trekken we van die bezoekers ook nog wat aandacht. We hebben natuurlijk ook BN’ers uitgenodigd en veel van hen hebben zich al aangemeld. Of dat ook betekent dat ze komen is altijd weer een tweede maar het ziet er veelbelovend uit.’