FNV KIEM start Ledenwerving 3.0 binnen uitgeverijen

18-09-2012 (08:32) - Media

FNV KIEM start een multimediale campagne, gericht op de uitgeverijbranche. Doel is om breder met het uitgeverijpersoneel in contact te komen over hun zorgen en belangen en hen te interesseren voor het vakbondslidmaatschap. Daartoe ontwikkelde de vakbond een optimale mix van nieuwe digitale middelen als viral video’s en sociale netwerken en vertrouwde middelen als nieuwsbrieven en website. ‘We willen dichterbij de werknemers komen, door inzet van moderne media, maar zonder de traditionele achterban over te slaan’, aldus bestuurder Anne Jan de Graaf van FNV KIEM. 
 

Gisteren startte een estafette van webcasts, waarin reporter Benten Wijnen, uitgeverijbedrijven binnenvalt om met werknemers te praten over wat hun bezighoudt. De geïnterviewde kiest vervolgens zelf het volgende uitgeverijbedrijf dat Benten gaat bezoeken. Alle filmpjes zullen te zien zijn op de campagnesite www.groeigeefhetdoor.nl. De Graaf: “Dat helpt om meningen en ervaringen te verzamelen waarmee we met de achterban verder in gesprek gaan via Facebook, Twitter en LinkedIn. Maar we geven ook feitelijke informatie, over pensioenen, aow-gat, vitaliteitsregeling en noem maar op, via een gerichte nieuwsbrief voor de uitgeverijbranche.” 


Bureaus

Marketing

Economisch