HOI: lichte daling NRC, Telegraaf zakt verder weg
26-06-2012 (09:38) - Media
De betaalde oplages van kwaliteitskranten NRC Handelsblad en nrc.next presteren het afgelopen kwartaal opnieuw beter dan het marktgemiddelde. NRC Handelsblad verschilde in het eerste kwartaal van 2012 -0,2% ten opzichte van dezelfde periode in 2011 met gemiddeld 200.392 edities per dag. Ochtendkrant nrc.next bewoog met -0,5%, naar 73.255 edities per dag. De totale betaalde oplagemarkt van dagbladen daalde in deze periode met -3,7%. Dit meldt het Instituut voor Media Auditing HOI vandaag.
De Telegraaf zakt steeds verder weg. De Wakkere Krant van Nerderland zag de cijfers dalen van 544.719 naar 513.237. Ook voor het AD zijn de cijfers weinig positief. De oplage daalde van 393.668 naar 385.450. Verder zien De Volkskrant, Trouw en Het Parool hun cijfers ook flink dalen.
Spits zag de genoemde oplage over de verslagperiode dalen naar ruim 326.000 exemplaren van 391.000 stuks. Concurrent Metro daalde eveneens, maar blijft met een oplage van 463.000 het grootste gratis verspreide dagblad.