Intermediair digitale hit

13-11-2012 (00:00) - Media

Met ruim 80.000 opens, is het vernieuwde Intermediair Weekblad meteen het best gelezen digitale weekblad in Nederland. De eerste editie verscheen op 1 november en is te lezen op tablet, pc en smartphone. Iedere donderdag verschijnt een nieuwe editie.
 
Met de komst van het digitale magazine ontstaat beter inzicht in het lezersgedrag. In tegenstelling tot de printeditie is nu direct te achterhalen welke artikelen het beste worden gelezen en met welk apparaat het magazine wordt bekeken. De eerste cijfers geven een duidelijk beeld van de mediaconsumptie van hoger opgeleiden en tonen ook aan welke apparaten zij gebruiken: de iPad en de iPhone zijn de meeste populaire mobiele apparaten.
 

‘Het nieuwe magazine slaat aan. Dat is fantastisch nieuws’, aldus Florence Schmit, directielid van VNU Vacature Media. ‘Het is goed om te zien dat de kwaliteit van het bezoek hoog is; er worden veel pagina’s gelezen en de bezoektijd is lang voor een digitaal magazine. Bovendien worden de artikelen veelvuldig gebruikt om te delen via social media. Binnenkort kunnen lezers direct reageren op artikelen, waardoor er nog meer een dialoog ontstaat. Dat is één van de redenen waarom wij met een digitaal weekblad zijn gestart. We volgen hiermee het mediagedrag van hoogopgeleiden en we spelen in op de trend van toenemende interactiviteit.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch