JCDecaux wint concessie Leeuwarden

13-07-2012 (08:26) - Media

Buitenreclame-exploitant JCDecaux heeft een dubbele aanbesteding gewonnen en mag de komende 10 jaar zowel alle Mupi’s als Billboards in de Friese hoofdstad beheren. De gemeente Leeuwarden verstrekte JCDecaux gisteren een voorlopige vergunning. Met het winnen van de aanbesteding in één van de twee grootste Noord-Nederlandse steden behoudt de marktleider in buitenreclame haar sterke positie in het noorden. In de andere belangrijke stad - Groningen - exploiteert JCDecaux zowel Abri’s, Mupi’s® als Billboards.
 
JCDecaux gaat de huidige Billboards in Leeuwarden vervangen door dubbelzijdig roterende exemplaren die meerdere reclameboodschappen kunnen tonen. Door deze uitsluitend op toplocaties te plaatsen kunnen adverteerders rekenen op maximale zichtbaarheid. Te meer omdat Leeuwarden als provinciehoofdstad een belangrijke regiofunctie heeft: jaarlijks ontvangt de stad meer dan 2,5 miljoen toeristen en dagelijks zeker 30.000 forenzen.

 


Bureaus

Marketing

Economisch