JIC STIR presenteert nieuwe internetbereiksonderzoek

20-06-2012 (08:37) - Media

Vandaag presenteert JIC STIR het nieuwe internetbereiksonderzoek. De opzet en uitvoering van het onderzoek is ondergebracht bij comScore en Intomart GfK. In het afgelopen jaar is het bestaande onderzoek aangepast en verbeterd en heeft nu de mogelijkheid om alle websites, streams en andere content te meten. 
 
Daarnaast worden op hetzelfde platform campagnemetingen mogelijk. De rapportages en data-updates verschijnen vaker en sneller zodat het onderzoek nu goed aansluit bij de eisen en wensen van de markt. Belangrijkste wijzigingen en vernieuwingen ten opzichte van het huidige onderzoek zijn:
 
Panelgrootte van n=25.000 respondenten (was n=10.000 respondenten).

Steekproef van respondenten van 6 jaar of ouder (de ondergrens was 13 jaar).

Platform voor online reclamebereik, inclusief de optie om de zichtbaarheid van online uitingen mee te nemen in de analyse (nieuw).

Wekelijkse data-updates t.b.v. mediaplanning (was maandelijks).

Maandelijkse toplijst van alle bezochte websites in Nederland (was jaarlijks)

Snellere rapportages, vanaf oktober drie dagen na afronding meetweek (was drie weken).

Inclusief alle bezoeken van één persoon, zowel aan de bij STIR aangesloten websites als aan niet-STIR sites (nieuw)
Meten van streams (nieuw).

Websites kunnen zowel met als zonder meetcode worden gemeten (was alleen met meetcode).

Meten met behulp van passieve panelleden waarvan geen actieve login wordt verlangd, alsook met panelleden die actief inloggen vanaf verschillende locaties en browsers (was alleen actief).

Van websites en content voorzien van een meetcode worden alle visits en pageviews op de website gemeten zodat ijking en controle mogelijk is (hybride meetmethode) (nieuw).
 

Het is de bedoeling om de nieuwe cijfers vanaf 1 juli uit te leveren. 


Bureaus

Marketing

Economisch